وبلاگ

آموزش روش شستن پرده های بلک اوت

روش شستن پرده بلک اوت

پرده های بلک اوت یا همان پرده های خاموشی انواعی از پرده ها هستند که به طور کامل جلوی ورود نور خورشید به فضای داخلی را می گیرند و باعث به تعادل رسیدن دما در فضای داخلی می شوند. این پرده ها همچنین می توانند در نقش عایق صدا ظاهر شوند و از حریم خصوصی شما حفاظت کاملی به عمل آورند. این پرده ها اغلب از جنس فوم هستند با این حال ممکن است از متریال های دیگری هم برای تهیه آن ها استفاده شود، بنابراین شستن پرده بلک اوت روش خاص خود را دارد.

پرده های بلک اوت برخلاف نام شان در انواع و اقسام رنگ های روشن نیز قابل خریداری می باشند بنابراین احتمال کثیف شدن آن ها بالا خواهد بود. پرده های روشن لکه های کثیفی را به راحتی عیان می کنند و ممکن است جلوه ی ناخوشایندی به فضا دهند. بنابراین به ناچار باید پرده های بلک اوت را شستشو دهید. اما روش شستشوی پرده های بلک اوت با پرده های  و مانند شستشوی آن ها نیست بنابراین در ادامه همراه ما باشید تا روش شستشوی پرده بلک اوت را با هم برسی کنیم.

نحوه تمیز کردن پرده بلک اوت چگونه است؟

پرده های شید بلک اوت پرده های بسیار سنگینی هستند و این موضوع به دلیل متریال خاصی می باشد که د آن ها استفاده شده. ضخامت این پرده ها بسیار بالاست و جابجا کردن آن ها کمی دشوار می باشد. بنابراین به هنگام شستشو ممکن است نیاز به یک نفر به عنوان کمک دست داشته باشید و نتوانید تنهایی از پس شستشوی پرده برآیید از همین بابت توصیه می کنیم که هرگز اجازه ندهید پرده های بلک اوت دچار تیرگی و آلودگی شوند و همواره در صدد رفع گرد و خاک و آلودگی های سطحی از روی پرده ها باشید.

به عنوان مثال می توانید به طور هفتگی با استفاده از جاروی برقی یا جاروهای شارژی سطح پرده را نظافت کنید اما ممکن است گاهی اوقات شستشوی پرده بلک اوت تنها راه باقیمانده برای شما باشد. اگر نظافت گرد و خاک از سطح پرده جوابگوی شما نبود سعی کنید از روش های زیر برای شستشوی پرده بلک اوت استفاده نمایید

پیشنهاد می کنیم خرید پرده زبرا پلیسه با قیمت های استثنایی تهران پرده را از دست ندهید.

 

شستن لکه های افتاده بر روی پرده بلک اوت چگونه است؟

چنانچه چند لکه به طور پراکنده بر روی پرده های بلک اوت ایجاد شده باشد و نقاط دیگر پرده سالم و تمیز است نیازی به شستشوی تمام پرده نیست. چرا که این کار دردسر و زحمت شما را به واسطه وزن سنگین پرده ها افزون خواهد کرد. برای شستشوی پرده بلک اوت در این حالت در ابتدا باید پرده ها را از میله جدا کنید و در آورید.

سپس مقداری از صابون یا شوینده ای که در اختیار دارید را در نقطه ای نامحسوس از پرده بلک اوت امتحان کنید تا متوجه شوید که آیا ماده شوینده اثر مخرب روی پرده شما خواهد گذاشت یا خیر. در صورتی که آثاری از تغییر رنگ و تغییر بافت مشاهده نکردید می توانید به آرامی مقداری از صابون یا شوینده را روی یک اسفنج نرم و تمیز قرار دهید و آن را روی لکه های پرده بکشید. سپس به آرامی پرده را زیر آب ولرم بگیرید و ماده شوینده را از سطح پرده پاک کنید.

این کار را آنقدر تکرار کنید تا هیچ اثری از لکه بر پرده بلک اوت باقی نماند. در نهاین نیز پرده را در مکانی آویز کنید تا خشک شود. دقت داشته باشید که در سطح پرده چروک ایجاد نشود.

پیشنهاد می کنیم خرید پرده لوردراپه تصویری با قیمت های استثنایی تهران پرده را از دست ندهید.

 

شستن کامل پرده های بلک اوت چگونه است؟

اگر عمق و ابعاد لکه های ایجاد شده روی پرده به قدری زیاد است که روش قبل جوابگو نیست شما مجبور به شستن کل پرده بلک اوت می باشید دقت داشته باشید که هیچ گاه نباید پرده های بلک اوت را درون ماشین لباسشویی بیندازید یا آن ها را به خشکشویی بدهید چرا که جنس این پرده ها از فوم می باشد و با انداختن آن درون ماشین لباسشویی بافت پرده به کلی خراب می شود.

در ابتدا یک لگن را از آب گرم پر کنید و مقداری صابون یا پودر رخت شویی درون لگن بریزید. سپس اجازه دهید ماده شوینده به خوبی در آب حل شود تا اثری از آن بر پرده باقی نماند. سپس پرده را به آرامی درون لگن قرار داده و کمی فشار دهید تا محلول به خورد پرده برود. دقت داشته باشید که در شستن پرده بلک اوت به هیچ عنوان نباید حالت سابیدن را در هنگام شستشوی پرده روی آن اجرا کنید. چرا که بافت پرده از بین خواهد رفت و دفرمه خواهد شد.

بعد از گذشت چند ساعت می توانید پرده را از درون محلول خارجی کنید و آن را به آرامی آبکش نمایید. در نهایت نیز پرده را به شکل عمودی به نحوی که هیچ آثاری از چروک شدگی در سطح آن ایجاد نشود بر روی میله آویزان کنید و اجازه دهید کاملا خشک شود.

پیشنهاد می کنیم خرید پرده شید سان اسکرین با قیمت های استثنایی تهران پرده را از دست ندهید.

 

استفاده از بخارشو برای شستشوی پرده بلک اوت

روش دیگری که می توانید از آن برای شستشوی پرده بلک اوت استفاده کنید بهره گیری از بخار شو می باشد. گاهی اوقات ممکن است شستشوی پرده های بلک اوت باعث دفرمه شدن آن ها شود و پرده ها مانند روز اول ایست خوبی نداشته باشند و بافت آن ها تغییر پیدا کند.

بنابراین می توانید از بخار شو برای شستشوی آن ها استفاده کنید. در این صورت پرده ها را همانطور که بر جای خود قرار دارند می توانید نظافت کنید و با استفاده از بخارشوی دستی سطح پرده را با استفاده از بخار شستشو دهید.

پیشنهاد می کنیم خرید پرده کرکره فلزی با قیمت های استثنایی تهران پرده را از دست ندهید.

 

نتیجه گیری

برای شستشوی پرده های بلک اوت به هیچ عنوان نباید از شوینده های قوی و شوینده های اسیدی استفاده کرد چرا که این شوینده ها موجب خراب شدن بافت پارچه و تغییر رنگ آن خواهند شد. جنس پرده های بلک اوت با پرده های دیگر متفاوت می باشد و باید از صابون های ضعیف و مواد شوینده عادی همچون شامپو فرش برای نظافت و شستشوی آن ها استفاده نمود.

از ماشین لباسشویی نیز نباید برای نظافت پرده های بلک اوت استفاده کرد چرا که ماشین لباسشویی باعث مچاله شدن پرده ها خواهد شد و ظاهر آن ها را دفرمه خواهد کرد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 3 =