وبلاگ

چگونه پرده مناسب فصول سرد را انتخاب کنیم؟

انتخاب پرده مناسب فصول سرد

آیا میدانید چگونه پرده مناسب فصول سرد را انتخاب کنیم؟ قبل از فرا رسیدن فصل زمستان، انتخاب پرده های ایده آل یکی از کار های ضروری است. جالب است بدانید که از پرده ها علاوه بر زیبایی و کنترل میزان نور میتوان برای صرفه جویی در انرژی نیز، بهره برد.
می‌توانید در فصول مختلف سال از پرده‌ها برای ذخیره و حفظ انرژی استفاده کنید، اما طبیعتاً در ماه‌های زمستان نیاز به این کار بیشتر است. یکی از بزرگترین نگرانیهای کسانی که در خانه زندگی می کنند گرم نگه داشتن خانه است، بنابراین باید تمام اقدامات منطقی را برای این کار انجام دهید.

برای جلوگیری از افزایش شعله یا دمای بخاری، وسایل گرمایشی کم مصرف را انتخاب کنید و از طرف دیگر گرمای تولید شده را با کمک پرده مناسب هوای سرد حفظ کنید. برای یک انتخاب مناسب پرده، به شما پیشنهاد می کنیم سری به تهران پرده بزنید و برای گرم نگه داشتن منازل خود از این محصولات فوق العاده عالی استفاده نمایید.

انتخاب پارچه مناسب در فصول سرد

چگونه پرده مناسب فصول سرد انتخاب کنیم؟ نوع پرده های انتخاب شده برای فصل زمستان بسیار مهم است، اما چند نکته وجود دارد که باید به آن ها فکر کنید. هنگام انتخاب پرده برای پذیرایی، پرده های پارچه ای پانچ مانند مخمل ترجیح داده می شوند. از این نوع مدل می توان برای ایجاد پرده های سنتی و مدرن استفاده کرد که بسیار زیبا و شیک می شود.

هنگام انتخاب پرده برای اتاق میتوانید از پرده های عمودی، زبرا و یا شید استفاده کرد. اگر بخاری در زیر پنجره قرار گرفته باشد، پرده های مدرن ترجیح داده می شوند. اگر نه، می توانید از هر دو استفاده کنید.
از پرده های مدرن تهران پرده، می توان برای تزئین آشپزخانه استفاده کرد که در درجه اول دارای پنجره های کوچک است. ایده این است که از آن جایی که پرده های کرکره ای برخی از پنجره های آشپزخانه را می پوشانند، بهتر است از استفاده از کرکره های فلزی یا چوبی در طول زمستان خودداری کنید. تیغه های این مدل پرده امکان عبور هوای سرد را فراهم می کند، زیرا مانند سرسره های افقی طراحی شده اند.

انتخاب پارچه مناسب در فصول سرد

پارچه مناسب پرده فصول سرد

رنگ و طرح پرده در فصول سرد

در فصل زمستان، روانشناسی رنگ در دکوراسیون منزل شما بسیار مهم است. برخی از رنگ ها توانایی کاهش اضطراب، دفع سرما و تقویت احساس گرما را دارند. رنگ ‌های مورد استفاده در طراحی داخلی بر خلق و خو تأثیر می‌ گذارند و می ‌توانند فضایی هیجان ‌انگیز یا آرام ایجاد کنند.
رنگ های گرم احساس امنیت و آرامش را بر می انگیزند. رنگ های ایده آل پرده برای زمستان برای ایجاد یک محیط دنج در زیر نشان داده شده است.
برای طراحی داخلی پر جنب و جوش و شاد، پرده های نارنجی ایده آل هستند.
پرده های سبز، نارنجی و قرمز برای فصل زمستان مناسب هستند و جلوه ای دوست داشتنی و پرانرژی دارند که ممکن است افراد از آن لذت ببرند. این پرده‌ ها ایده‌ های فوق‌ العاده‌ ای برای دکوراسیون زمستانی برای ایجاد خانه‌ های زیبا، گرم و دنج هستند، به خصوص وقتی که با لوازم تزئینی مناسب همراه شوند.
رنگ های خنثی و رنگ های سرد می توانند زیبایی و غنای پرده های رنگ گرم را افزایش دهند. رنگ های زرد پر جنب و جوش و قرمز برجسته یا قهوه ای مایل به قرمز عمیق، همراه با پرده ها ترکیبی شگفت انگیز، دنج و چشم نواز را ارائه می دهند.

نگه داری، تمیزی و شستن پرده ها

شستن پرده ها یکی از مهم ترین مراحل در فهرست کارهای خانه است که انجام آن بر نظم و زیبایی خانه تاثیر بسزایی دارد. بیشتر زنان برای شستن پرده های خود از خشکشویی کمک می گیرند. اما این کار مستلزم صرف هزینه نسبتاً زیادی است. ما در این مقاله قصد داریم چند نمونه از نگه داری و تمیزی پرده را به شما آموزش دهیم.

  • شستن پرده توری با دست: برای شستن پرده های توری با دست، باید آن ها را روی یک صندلی یا میز قرار دهید و همه ضمائم مانند قلاب و گیره را بیرون بیاورید. یک سطل آب گرم آماده کنید و آن را با پودر شوینده کافی پر کنید. اکنون پرده را در این محلول قرار دهید و اجازه دهید از تمام اجزای آن عبور کند. بعد از ده تا پانزده دقیقه پرده را از سطل آب بیرون آورده و برای مدت کوتاهی زیر شیر آب بگذارید تا کف شروع به جدا شدن از آن کند. به خاطر داشته باشید که کشش یا فشار زیاد می تواند به بافت پارچه آسیب برساند. برای از بین بردن رطوبت اضافی، پرده را بین دو حوله قرار دهید و کمی فشار دهید. پس از آن، آن را در آفتاب و هوای آزاد بکشید تا کاملا خشک شود.
  • شستن پرده پلیسه: پرده های چین دار روی سطح خود چین های زیادی دارند، بنابراین قرار دادن آن ها در یک ظرف آب ممکن است جذابیت آن را از بین ببرد. به این دلیل توصیه می شود که این پرده ها مستقیماً با آب یا محلول تمیز کننده تماس نگیرند.
    قبل از استفاده از اسفنج آغشته به آب و محلول ظرفشویی برای تمیز کردن آن ها باید سطح پرده ها را جارو برقی بکشید. برای خلاص شدن از شر کثیفی سطح پرده، فقط اسفنج را به آرامی روی آن بکشید. به یاد داشته باشید که پرده ها را تمیز نگه دارید علاوه بر این، این اجزا به راحتی با یک برس یا اسفنج مرطوب تمیز می شوند.
  • شستن پرده ساتن: پرده های ساتن از نظر زیبایی شناسی دلپذیر هستند و جلوه ای منحصر به فرد به ورودی خانه شما می بخشند. اگرچه این پرده ها ظاهری دوست داشتنی دارند، گرد و غبار هوا به راحتی در آن ها فرو می رود و تمیز کردن آن ها را کمی دشوار تر و سخت تر می کند. توصیه می شود به طور دوره ای از جاروبرقی برای حذف گرد و غبار جمع شده روی سطح پرده استفاده کنید. در نتیجه چرخه های شستشو کمتر خواهد بود.
نگه داری، تمیزی و شستن پرده ها

تمیزی و شستن پرده ها

همچنین شما میتوانید جهت مطالعه بیشتر در مورد شستشوی دیگر پرده ها مانند، شستشوی پرده شید و یا شستشوی پرده کرکره ای به سایت تهران پرده مراجعه نمایید. 

جمع بندی

چگونه پرده مناسب فصول سرد انتخاب کنیم؟ پرده های فصل سرما باید ضخیم باشد و از هدر رفتن گرما بتواند جلوگیری کند، برای این منظور پردهرهای تهران پرده بهترین گزینه برای انتخاب فصل سرد می باشد. در این مقاله به نکاتی در مورد نگه داری و شستشوی پرده ها نیز اشاره کردیم.

سوالات متداول انتخاب پرده مناسب فصول سرد

  1. چه نوع پرده‌ ای برای جلوگیری از از دست دادن حرارت اتاق مناسب است؟
    در فصل زمستان، پرده‌های با ویژگی ‌های عایق حرارتی می ‌توانند بسیار مفید باشند. پرده‌ هایی که از مواد سنگین و چند لایه تشکیل شده‌ اند، می ‌توانند حرارت را در داخل اتاق نگه دارند و از از دست دادن آن جلوگیری کنند.
  2. چه نوع پرده‌ ای برای جلوگیری از نفوذ هوا مناسب است؟
    پرده‌هایی که از مواد سبک و نفوذ ناپذیر برای هوا تشکیل شده ‌اند، در فصل زمستان می‌توانند جلوی نفوذ هوا و ورود سرما را به اتاق متوقف کنند.
  3. چه نوع پرده‌ ای برای افزایش حس گرمایی مناسب است؟
    پرده‌هایی که از مواد بافته شده و با الیاف گرمایی مانند پشم یا موهیر تشکیل شده ‌اند، می ‌توانند در فصل زمستان، حس گرمایی را افزایش دهند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − سیزده =