پرده شید

انواع پرده شید

انواع پرده شید

پرده شید به عنوان یکی از انواع پرده‌های مدرن و جذاب شناخته می‌شود که جلوه و جذابیت خاصی به فضاها می‌بخشد. استفاده از انواع پرده شید می‌تواند در ایجاد دکوراسیون منحصر به فرد و تغییر جلوه فضاهای داخلی کمک کند.

این پرده‌ها دارای انواع و اقسام مختلفی هستند، اما همگی به شکل عمودی طراحی شده‌اند و دارای دو نوع کنترل دستی و برقی هستند. در ادامه به بررسی انواع پرده شید و ارائه اطلاعات کامل‌تر در این زمینه می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره این پرده‌های جذاب را بدست آورید.

پرده شید چیست؟

همان گونه که می‌دانید، شید در زبان انگلیسی به معنای سایه است. منظور از پرده‌های شید پرده‌هایی هستند که نور را کنترل کرده و می‌توانند در محیط مورد نظر سایه‌ای دل چسب ایجاد کنند. بنا به عبارتی دیگر، پرده‌های شید قابلیت کنترل نور در فضاهای داخلی را برای شما مصرف کنندگان عزیز فراهم خواهد کرد.

پرده شید چیست؟

پرده شید چیست؟

این پرده‌های جدید و زیبا، از زمان‌های بسیار دور وجود داشته و مدل‌های قدیمی تر این پرده‌ها، یک سری پارچه‌هایی بودند که به دور میله‌های چوبی پیچیده شده و مانند کرکره ها قابلیت بالا و پایین رفتن را داشتند. به صورت کلی پرده شیدهایی که امروزه وجود دارند، جایگزین پرده‌های لایه لایه‌ای بودند.

این پرده‌ها نسبت به پرده‌های لایه لایه‌ای مزیت‌های بسیاری دارد و به صورت کلی دوختن آن‌ها آسان‌تر بوده و همچنین نسبت به پرده‌های لایه لایه قدیمی مقرون به صرفه تر می‌باشد. اگر بخواهیم پرده شید را به صورت کلی برای شما عزیزان شرح دهیم، باید اشاره کنیم که این پرده‌ها به ایجاد سایه در فضای مورد نظر کمک خواهند کرد!

پرده شید از یک لایه پارچه تشکیل شده است که تمام پنجره را می پوشاند و جنس آن به صورتی می‌باشد که در عین حال که سایه ایجاد می‌کند، سبب ایجاد تاریکی مطلق نخواهد شد. بلکه سایه‌ای بسیار مناسب و بی‌نظیر و نور طبیعی بسیار زیبایی را ایجاد می‌کند که در دکوراسیون خانه شما تاثیر خاصی خواهد داشت.

انواع پرده شید

پرده‌های شید انواع و اقسام مختلفی دارند که هر یک از آن‌ها تأثیر بی‌نظیری بر روی دکوراسیون خانه شما خواهند داشت. از جمله انواع پرده شید که امروزه در بازار موجود است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرده شید رومی: این نوع پرده‌های جذاب به عنوان عایق نور و صدا عمل می‌کنند و دید از بیرون به داخل را محدود می‌کنند. می‌توان شیدهای رومی برای فضاهای مسکونی، اداری و تجاری استفاده کرد. این پرده‌ها با تنوع در طرح و رنگ، با دکوراسیون فضای مورد نظر ست می‌شوند.
  • پرده شید زبرا: شید زبرا ترکیبی از پرده شید رول و پرده کرکره‌ای است. این پرده از دو لایه موازی تور و پارچه تشکیل شده که به وسیله تغییر زاویه بین دو لایه و نوارهای میانی، می‌توان میزان نور عبوری را تنظیم کرد.
  • پرده شید دبل (روز و شب): این پرده‌ها از دو لایه آستر و توری تشکیل شده و هر کدام از این دو لایه به وسیله زنجیر جداگانه به صورت رولی جمع و باز می‌شوند. لایه آستر از پارچه ضخیمی تشکیل شده که جلوی عبور نور خورشید را می‌گیرد و لایه توری از پارچه شفافی جهت عبور نور خورشید است.
  • پرده شید رول: این پرده‌ها برای فضاهای وسیع با پنجره‌های بزرگ، انتخاب عالی محسوب می‌شوند و از ورود اشعه مضر فرابنفش جلوگیری می‌کنند. ضخامت پارچه شیدهای رولی متفاوت است و از شیدهایی با ضخامت کمتر برای محیط‌های کم نور و از شیدهای ضخیم برای محیط‌های با نور شدید استفاده خواهد شد.
  • پرده شید بامبو: شید بامبو با چوب بامبو ساخته می‌شود و برای فضاهایی که زمینه چوبی دارند و در دکوراسیون از وسایل چوبی زیادی استفاده شده، مناسب است. این پرده‌ها با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف موجود هستند و متناسب با دکور فضا خواهند شد.

هر کدام از این انواع پرده شید امکانات متفاوتی برای کنترل نور و ایجاد زیبایی در فضاها دارند و انتخاب بستگی به نیاز‌ها و سلیقه شما دارد. از تنوع در طرح و رنگ پرده‌ها بهره‌برداری کنید تا با دکوراسیون فضای خود همخوانی داشته باشند.

انواع پرده شید از لحاظ جنس پارچه

انواع پرده شید از لحاظ باز و بسته شدن

انواع پرده شید از لحاظ جنس پارچه

خوشبختانه پرده‌های شید در انواع مختلفی در بازار موجود است که شما عزیزان می‌توانید با توجه به سلیقه خود آن را تهیه فرمایید. به صورت کلی این پرده‌ها در طرح‌های بسیار مختلف و متنوعی وجود دارند و بعلاوه جنس پارچه مصرفی در آن‌ها به صورت زیر است:

  • کتان
  • ابریشم
  • پنبه
  • پلی

با توجه به انواع پرده شید از لحاظ جنس، این پرده با دکوراسیون فضای مورد نظر به راحتی ست و یا هماهنگ خواهد شد و می‌تواند بر زیبایی و جذابیت محیط تاثیر گذار باشد. امروزه این پرده‌ها طرفداران زیادی دارند و توانسته‌اند جایگزین پرده های سنتی شده و در بسیاری از اماکن مسکونی، اداری و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سخن پایانی

در نتیجه، پرده‌های شید انواع متنوعی دارند که به کنترل نور، ایجاد زیبایی، حفظ حریم شخصی و کنترل حرارت فضاها کمک می‌کنند. انتخاب مناسب از بین این انواع وابسته به نیازها و سلیقه‌های شما، دکوراسیون فضا و مقاصد استفاده خواهد داشت. پرده‌های شید با طراحی‌های مدرن و مینیمالیستی خود، به فضاهای مختلف از اتاق‌های مسکونی گرفته تا اتاق‌های اداری و تجاری زیبایی و کاربردی اضافه می‌کنند.

سوالات متداول در مورد انواع پرده شید

  1. پرده شید تکی برای چه مکان‌هایی مناسب است؟
    شیدهای تکی یا معمولی برای ادارات و منازل بسیار مناسب است.
  2. آیا می‌توان بر روی پرده شید رول تصویر چاپ کرد؟
    بله! علاوه بر طرح ها و رنگ های متنوعی که شید رول ها دارند، شما می توانید تصویر دلخواه خود را نیز بر روی آن ها چاپ کنید.
  3. معایب پرده شید رومی چیست؟
    تمیز کردن و شست و شوی آن ها نسبت به پرده های معمولی دشوارتر است.
5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =