وبلاگ

اهمیت استفاده از پرده در آشپزخانه

اهمیت استفاده از پرده در آشپزخانه

به طور قطع میدانید اهمیت استفاده از پرده در آشپزخانه با جذابیتی که ایجاد می کند کاملا هائز اهمیت است. به طور معمول ما بیشترین وقت خود را در آشپزخانه سپری می کنیم از طرفی دیزاین زیبای آشپزخانه با بودن پرده نیز زیباتر و جذاب تر به نظر می رسد. البته برخی از افراد برای دیزاین آشپزخانه از طراحانی داخلی و دکوراسیون خانه کمک می گیرند تا دیزاین آشپزخانه خود را به بهترین شکل درآورند.

انتخاب پرده آشپزخانه مناسب برای شما می تواند راهی عالی برای نشان دادن سبک و سلیقه شما باشد. پرده ها می توانند آشپزخانه شما را به روش های قابل توجهی متحول کنند. با این حال، ممکن است در میان بسیاری از گزینه های موجود گیج شوید. با این حال، اگر می خواهید پرده آشپزخانه مناسبی را برای محیط آشپزخانه خود انتخاب کنید با ما تا انتهای مقاله همراه شوید.

چه نوع پرده ای مناسب آشپزخانه است؟

در قسمت های مختلف خانه از جمله پذیرایی، اتاق خواب و غیره می توان پرده های زیبا و جذاب به کار برد. البته برای جذابیت بیشتر آشپزخانه نیز می توان از پرده های زیبا و جذابی استفاده کرد. البته پرده آشپزخانه متفاوت تر از سایر پرده ها در قسمت های مختلف خانه است. به این دلیل که محیط آشپزخانه به علت پخت غذا چربی و رطوبت در فضای آشپزخانه ایجاد می شود.

با توجه به اهمیت استفاده از پرده در آشپزخانه باید پرده ای را به کار برد که جنس باکیفیتی داشته باشد و سریع کثیف نشود. با این حال شما نیز می توانید با توجه به شرایط آشپزخانه خود در میان انواع متنوعی از پرده آشپزخانه، مناسب ترین نوع آن را انتخاب کنید. البته به این نکته در زمان انتخاب پرده آشپزخانه نیز دقت داشته باشید که پرده آشپزخانه بهتر است زیبا و ساده باشد و آویز و یراق خاصی نیز نداشته باشد. پرده آشپزخانه آویز و یراق دار در زمان شستن و تمیز کردن آن مشکلات زیادی را به وجود می آورد.

انواع پرده آشپزخانه

با توجه به اهمیت استفاده از پرده در آشپزخانه، انواع مختلفی از پرده آشپزخانه مانند پرده زبرا، پرده شید و پرده اسکرین را می توان نام برد. البته پرده های توری، حریر، تترون و دیگر پرده ها نیز وجود دارد که می توان متناسب با فضای داخلی آشپزخانه هر کدام را که مایل بودید خریداری کنید.

البته در فضای آشپزخانه از پرده های رولی نیز استفاده می شود به این دلیل که در محیط آشپزخانه خطر سوختگی و آتش سوزی وجود دارد. با این حال بودن پرده های رولی در محیط آشپزخانه تا حد بسیار زیادی از چنین اتفاقات ناگواری جلوگیری می کند.
پرده های شید نیز یکی دیگر از پرده های آشپزخانه است که ظاهر نفوذ پذیر و شفافی دارد. از مزیت های پرده شید نیز می توان به متنوع، شیک بودن، طرح و رنگ های متنوع، زیبایی، کنترل نور خورشید، برخوردار بودن از سیستم مکانیزه، تنظیم ریموت کنترل آن و همچنین مقاومت بالایی آن اشاره کرد.

پرده های شید از انواع مختلفی از پارچه ها ساخته میشوند. انواع مختلف آنها مانند، پرده شید ساده که نور به راحتی از آنها عبور میکند. پرده شید بلک اوت که بر خلاف مدل قبلی نور خورشید را به راحتی عبور نمیدهد. نوع دیگر آن پرده شید اسکرین یا خورشیدی میباشد، که با درصد های مختلفی از قبیل 3%، 5%، 7% و 10% قابلیت سفارش دارند. درصد های ذکر شده میزان وضوح دید بیرونی را تعیین میکند. توجه داشته باشید که تعدادی از انواع پرده های شید ضد حرق و قابلیت چاپ نیز دارند.

پرده زبرا نیز یک مدل زیبای پرده آشپزخانه است که طرح های چاپی و زیبایی دارد و از طرفی به دلیل تنوع بسیار بالایی که دارد شما می توانید متناسب با دیزاین آشپزخانه خود هر کدام را که مایل بودید انتخاب کنید.

انواع پرده آشپزخانه

پرده آشپزخانه و انواع آن

نکات مهم در انتخاب پرده آشپزخانه

باتوجه به اینکه آشپزخانه یک محیط مرطوب و چرب است و پرده ها زودتر سریع و کثیف می شوند. بنابراین در زمان انتخاب پرده آشپزخانه باید به جنس پرده توجه داشته باشید و جنسی را انتخاب کنید که زود کثیف نشود.

با این حال بهتر است پرده هایی را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید که گرد و غبار، رطوبت و چربی به خود نگیرد و البته در برابر اشتغال و آتش گرفتن نیز مقاومت بالایی داشته باشد. از طرفی به راحتی پرده آشپزخانه نصب شود و شستشوی راحت تری نیز داشته باشد. در رابطه با پرده های پلی استر می توان بیان کرد که این مدل پرده های آشپزخانه در مقابل اشتعال مقاومت بالایی دارند به همین دلیل انتخاب خوبی برای محیط آشپزخانه محسوب می شوند.

البته یکی از نکات مهم و قابل توجه در حفظ حریم شخص در آشپزخانه این است که از پرده هایی استفاده کنید که دید خارجی نداشته باشد. به رنگ پرده آشپزخانه نیز توجه کنید. پرده های سفید و روشن محیط آشپزخانه شما را دل بازتر و بزرگتر نشان می دهند، اما رنگ های تیره پرده آشپزخانه ممکن است فضای آشپزخانه را تیره تر نشان دهند.

در زمان انتخاب پرده آشپزخانه، دکوراسیون آشپزخانه خود را در نظر بگیرید. به طرح، رنگ، سبک و تم دکوراسیون آشپزخانه توجه کنید. این به شما کمک می کند پرده هایی را انتخاب کنید که به طور یکپارچه با دکوراسیون موجود ترکیب می شوند و ظاهری هماهنگ ایجاد می کنند.

اندازه گیری دقیق در زمان انتخاب پرده آشپزخانه بسیار مهم است. عرض و ارتفاع پنجره های خود را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که پرده ها به درستی جا می شوند. داشتن اندازه گیری های دقیق موجب نصب بهتر پرده های آشپزخانه می شود. با توجه به اهمیت استفاده از پرده در آشپزخانه و جذابیتی که ایجاد می کند باید در زمان انتخاب نوع پرده در آشپزخانه توجه زیادی داشته باشید و متناسب با شرایط آشپزخانه بهترین نوع پرده را در آشپزخانه انتخاب کنید.

نکات مهم در انتخاب پرده آشپزخانه

نکات انتخاب پرده آشپزخانه

سخن پایانی

این روزها طرح ها و مدل های متنوعی از پرده در طرح و رنگ های متنوع در بازار موجود است. بنابراین با توجه به اهمیت استفاده از پرده در آشپزخانه می توانید متناسب با شرایط محیط آشپزخانه مناسب ترین پرده را انتخاب کنید. البته می توان با مراجعه به سایت تهران پرده، انواع متنوعی از پرده آشپزخانه را در طرح ها و رنگ های متنوع مشاهده کنید و به صورت آنلاین پرده آشپزخانه را سفارش دهید.

سوالات متداول اهمیت استفاده از پرده در آشپزخانه

یکی از بی نظیرترین و مهمترین عناصر دکوراسیون در آشپزخانه چیست؟
پرده های آشپزخانه یکی از مهمترین عناصر در دکوراسیون خانه هستند. پرده آشپزخانه از ورود هر گونه گرد و غبار به داخل آشپزخانه جلوگیری می کند و البته زود تمیز و شسته می شود.

برای آشپزخانه چه پرده هایی مناسب است؟
شما میتوانید از انواع مختلفی از پرده ها مانند پرده های شید و یا زبرا و دیگر انواعی از پرده ها که در سایت تهران پرده موجود هستند میتوانید استفاده نمایید.

چه رنگ هایی برای پرده های آشپزخانه بهتر است؟
بهترین رنگ پرده برای آشپزخانه، رنگ های خنثی هستند. بنابراین اگر می خواهید به خانه خود ظاهری امروزی تر بدهید، می توانید رنگ های روشن یا خنثی را انتخاب کنید به این دلیل که محیط آشپزخانه شما را دلبازتر و جادارتر نشان می دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − سیزده =