وبلاگ

شستشوی پرده زبرا

پرده زبرا از دو قسمت تور و پارچه تشكيل شده و بدليل قرار گرفتن در مسير پنجره و جريان هوا بيشترين گرد و خاك را به خود جذب كرده و اگر مدت زمان طولاني تميز و يا شستشو نشود ،پرده به مرور چرك تاب شده و ممكن است نياز به تعويض كلي پيدا كند

 ترجيحا پرده ها را هر شش ماه يكبار شستشو دهيد

 

براي شستشوي پرده زبرا با ما تماس بگيريد

 

روشهاي شستشوي پرده زبرا

روش اول شستشوي پرده ،بكمك دستگاه بخارشوي است كه ممكن است همه افراد دسترسي به دستگاه بخارشوي نداشته باشند و نكته بعدي اينكه بكمك اين روش تميزي كامل حاصل نشده و اين يك روش تميز شدن كامل نيست اما پرده را بدون نياز به باز كردن از جاي خود ميتوان در حالت  باز شده تميز كرد و يكي از ساده ترين روشهاي تميز كاري پرده زبرا است.

يك روش ساده نيز وجود دارد كه نياز به ابزار خاصي نداشته و تنها با يك اسفنج نرم و مواد شوينده ميتوانيد پرده را كفمالي كرده و در جاي خود تميز كنيد

در اين روش بدليل خارج نشدن كف و آب ، تميزي سطحي صورت گرفته و براي اينكه كف و آب از پارچه عبور كند بهتر است در اين روش طوري تميز كنيد كه آب و كف ،در پارچه باقي نمانده و كثيفي و گرد وخاك حتما از پرده خارج شود.

 

روش بعدي شستشوي پرده زبرا استفاده از خدمات خشك شويي است كه در اين روش پرده پس از باز كردن از بست فلزي و خارج كردن پارچه ،با استفاده از مواد مخصوص و بدون استفاده از آب تميز ميشود و اين نوع خدمات و خشك شويي پرده زبرا فقط توسط مراكز خاصي انجام ميشود .

اين روش بدليل پايين بودن كيفيت شستشو  از طرف سايت ما توصيه نميشود.

روش چهارم ، شستشوي كامل پرده با آب و مواد شوينده است كه در ابتدا براي شستشوي  پرده زبرا بايد پرده را از جاي بستهاي خود خارج كنيد

بستهاي پرده زبرا يا پيچي هستند و يا فنري كه توسط عكسهايي در زير، نمونه هايي از آنرا قرار داده ايم

نمونه هاي ديگري از بست در بازار موجود است كه كمتر از آنها استفاده مي شود و يا مدل آنها قديمي هست كه ما به آنها اشاره نميكنيم.

باز كردن پرده زبرا

و پس از پايين آوردن پرده پيچهاي يكطرف را باز كرده و پارچه را از جاي خود بصورت كشويي خارج كنيد وبكمك يك اسفنج نرم  و مواد شوينده معمولي( ترجیحا بدون آنزیم و غیر اسیدی )  پارچه را روي يك سطح صاف شستشو دهيد سپس با فشار آب کم پرده را آبکشی کرده و بعد از خارج شدن آب آن و قبل از خشك شدن كامل ،آنرا در جاي خود قرار داده و پرده شسته شده را باز كنيد تا به همان شكل خشك شود.

معايب و مزاياي شستشوي كامل پرده زبرا

 

در اين روش احتمال آسيب رسيدن به پارچه زياد است

در حين شستشوي پرده زبرا نبايد پارچه چروكيده شود و يا روي هم مانده و خشك شود

 ممكن است، پارچه حالت قبلي خود را از دست بدهد.( بدليل شستشوي نامناسب)

باز كردن كامل پرده زبرا ،مقداري تخصصي بوده و از عهده بعضي از افراد خارج است و براي خارج كردن پارچه احتمال پاره شدن آن زياد است و اين كار بايد با دقت كافي انجام شود.

مزيت شستشوي كامل پرده زبرا در تميزي كامل آن است و در مكانهايي كه نياز به پاكيزگي دوره اي و كامل هست بهترين مورد هست

 

 

موارد احتياط  هنگام شستشوي پرده

اگر در پرده هاي شما چسب بكار رفته و يا احتمال پوسيدگي در پارچه وجود داشته باشد، بهترين روش تميز كاري ونظافت پرده، روش خشك شويي است و يا در صورت ارسال پرده و  اين نوع خدمات به شركتها حتما اين موضوع را با آنها مطرح كنيد تا با احتياط بيشتري پارچه را باز كرده و شستشو دهند

بيشترين آسيب ديدگي پرده ها در هنگام نظافت و باز كردن و بستن پرده ، بخصوص در فصل پايان سال و يا رنگ كردن ديوارها اتفاق مي افتد ،پس حتما در هنگام باز و بسته كردن پرده با احتياط اين كار را انجام دهيد.

براي شستشوي كامل پرده زبرا با ما تماس بگيريد

شستشوي پرده زبرا و خدمات باز و بسته كردن پرده از جاي خود

 

براي تعمير پرده كركره با ما مشورت كنيد

جهت خريد پرده مناسب دفتر يا اتاق خود با ما مشورت كنيد

تلفنهاي تماس ما

۰۲۱۷۷۱۱۸۰۶۳

۰۹۱۲۲۳۸۴۸۹۵

با توجه به مدلهاي مختلف پرده زبرا، چه نوع پرده اي مناسب اتاق يا دفتر من هست.

جهت مشاوره با ما تماس بگيريد

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 5 =