پرده زبرا

مراحل نصب پرده زبرا

نصب پرده زبرا

پرده زبرا یکی از انواع پرده‌های بسیار مدرن است که امروزه برای محیط‌های مسکونی و تجاری و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. پرده زبرا در واقع یک روش بسیار مدرن و نوآورانه برای پوشاندن پنجره‌ها و جلوگیری از ورود نور بیش از حد به خانه شماست. مراحل نصب پرده زبرا با پرده‌های معمولی متفاوت است زیرا این نوع از پرده‌ها با پرده‌های معمولی تفاوت‌های بسیاری دارد.

در دنیای امروز بسیاری از افراد به دنبال جایگزین‌های کارآمدتر و مدرن‌تر برای انواع وسایل خانه و ابزارهای قدیمی ‌هستند و یکی از محبوب‌ترین جایگزین‌ها برای پرده‌های معمولی و قدیمی پرده زبرا خواهد بود. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مراحل نصب پرده زبرا بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پرده زبرا چیست؟

پیش از آنکه به بررسی مراحل نصب پرده زبرا بپردازیم، لازم است که در خصوص خود پرده زبرا اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به نوعی این پرده مدرن را برای شما تعریف نماییم. همان گونه که در بخش مقدمه این مقاله اذعان داشته‌ایم، پرده زبرا یکی از انواع پرده‌های مدرن است که از نوارهای یک‌ در میان تور و پارچه طراحی و ساخته شده است.

پرده زبرا

پرده زبرا چیست؟

به دلیل همین پارچه‌های خاصی که در طراحی پرده‌های زبرا به کار رفته است، امروزه این نوع پرده‌ها طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. نوارهای پارچه‌ای قرار گرفته در پرده زبرا، به صورت کاملا موازی و افقی نسبت به یک دیگر قرار گرفته‌اند و همین راه راه‌های افقی زیبایی این نوارها را دو چندان کرده است. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که حالت تناوبی شفاف و تیره لایه‌های پرده زبرا سبب می‌گردد که این نوع از پرده‌های کار آمد، از توانایی بالایی در کنترل نور برخوردار باشند.

مراحل نصب پرده زبرا

مراحل نصب پرده زبرا راحت است به شرط آنکه نوع پرده زبرا را مشخص کرده باشد. و همچنین وسایل لازم این کار تهیه فرمایید. بهتر است که از قبل وسایل مورد نیاز نصب پرده زبرا را تهیه کرده تا بدون هیچ مشکلی مراحل نصب پرده زبرا را طی کنید. از جمله وسایل ضروری برای نصب پرده زبرا می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • پیچ و رولپلاک سایز ۴ یا پنج
  • دریل با مته ۴ یا پنج
  • مداد
  • متر یا خط کش
  • پیچ گوشتی

پرده زبرا خود به سه دسته مختلف پرده زبرا دیواری، پرده زبرا سقفی و پرده زبرا بدون کانال تقسیم بندی می‌شود. در هر کدام از این نوع پرده‌ها شرایط و مراحل نصب پرده زبرا ممکن است متفاوت باشد. بنابراین در زیر به بررسی نصب پرده زبرا در هر حالتی پرداخته‌ایم.

نصب پرده زبرا

مراحل نصب پرده زبرا

  • مراحل نصب پرده زبرا دیواری

برای نصب پرده زبرا دیواری در ابتدا، حدود ۱۵ سانتی متر در بالای پنجره را به وسیله مداد علامت بزنید تا محل نصب به خوبی مشخص گردد. پرده را اندازه گیری کرده و اندازه آن را به صورتی بر روی دیوار مشخص کنید که از هر دو طرف به اندازه ۱۵ سانتی رو به داخل باشد.

با یک دریل، محل های علامت زده شده را سوراخ کنید و پایه پرده را به وسیله پیچ و رولپلاک به دیوار وصل نمایید. بهتر است که یک پایه سقفی نیز به صورت افقی در زیر پایه دیواری نصب شود و پس از آن باید پرده از شیار پشتی پایه سقفی وارد شود و با فشار کمی در داخل پایه قرار بگیرد. پس از نصب پرده از محکم بودن پرده در پایه، اطمینان حاصل فرمایید.

  • مراحل نصب پرده زبرا سقفی

نصب زبرا سقفی تقریبا مانند پرده زبرا دیواری بوده و تفاوت آن در محل نصب آن می باشد. برای انکه این پرده را به خوبی نصب کنید، در ابتدا نیاز است که محل نصب پرده را مشخص کرده و باید این کار را به وسیله یک مداد انجام دهید. پرده زبرا سقفی همان گونه که از اسمش مشخص است باید در سقف نصب گردد و برای نصب آن باید مراحل زیر را دنبال فرمایید:

  1. پس از علامت گذاری و سوراخ کردن به وسیله دریل، پایه سقفی به وسیله پیچ و رولپلاک نصب می گردد.
  2. پس از نصب پایه نوبت به وارد کردن پرده می رسد که باید با فشار کمی آن را در شیار پشتی پایه قرار دهید و از جا افتادن آن مطمئن شوید.
  3. جنس پایه های سقفی از آلومینیوم است و در صورتی که به آن فشار زیادی وارد شود، شکل آن تغییر کرده و بدون استفاده خواهد بود.
  • مراحل نصب پرده زبرا بدون کانال

نصب پرده زبرا بدون کانال با سایر پرده زبرا‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، کمی متفاوت است. به صورت کلی در زیر به بررسی نکات مربوط به نصب این نوع پرده زبرا اشاره شده است:

  1. برای نصب زبرا بدون استفاده از کانال باید از یک میله آلومینیومی استفاده شود.
  2. میله ذکر شده در فوق در واقع هم پرده را نگه می دارد و هم موجب حرکت آن می شود.
  3. برای نصب پرده های زبرا بدون استفاده از کانال باید ابتدا پایه ها به دو طرف میله وصل شوند و سپس به دیوار یا سقف متصل گردند.

نکات مهم در نصب پرده زبرا

نصب پرده زبرا

نکات مهم در نصب پرده زبرا

در ابتدا نوع پرده زبرایی که به آن علاقه و یا نیاز دارید را باید مشخص نمایید. در واقع این نوع پرده باید از قبل مشخص گردد که برای محیط دفتر، اداره، مغازه یا خانه خریداری می‌شود. در این صورت است که می‌توانید پرده مناسب را انتخاب نمایید. به پایه‌های پرده به هنگام خرید و نصب پرده دقت فرمایید. اگر پایه ها تراز نباشند، پرده موقع جمع شدن، به شکل نامرتبی بالا می رود.

از تراز بودن پایه ها مطمئن شوید و تمامی مراحل نصب را با دقت اندازه گیری و اجرا نمایید. شما باید از سالم بودن زنجیرهای پرده، پیش از نصب آن مطمئن شوید. در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی خاص مواجه گردید. اگر نسبت به سر و صداها حساس هستید پس از بندهای طنابی استفاده کنید و به سراغ بندهای پلاستیکی نروید. به صورت کلی بندهای طنابی سر و صدای کمتری نسبت به نوع پلاستیکی دارند و انتخاب بهتری برای شما می باشند. و به خاطر داشته باشید که باز و بسته کردن آن‌ها راحت‌تر است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا به صورت کامل به بررسی مراحل نصب پرده زبرا بپردازیم. شما عزیزان نیز می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان و مشاوران در این خصوص مشورت نمایید.

سوالات متداول

  1. در بسته بندی پرده زبرا به جزء خود پرده چه چیز دیگری وجود دارد؟
    در بسته بندی پرده علاوه بر پایه‌ی سقفی پایه‌ی دیواری نیز وجود دارد. پایه‌ی سقفی به سادگی به پایه ی دیواری – که شبیه L است – متصل می‌شود.
  2. اگر عرض پرده بیش از 3 متر باشد، چند بست برای نصب آن نیاز است؟
    اگر عرض پرده‌ی شما بیش از ۳ متر باشد، بهتر است که از سه عدد بست استفاده کنید.
Rate this post

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − پنج =