پرده كركره فلزي

مراحل نصب پرده کرکره ای

مراحل نصب پرده کرکره ای

شاید تصور کنید که مراحل نصب پرده کرکره ای، دشوار است و باید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. ولی باید بگوییم که با کمی حوصله و چند ابزار میتوانید به نصب آن اقدام کنید. برخی از افراد برای نصب پرده کرکره ای، هزینه بالایی را پرداخت می کنند. غافل از اینکه با اندازه گیری دقیق و سرعت عمل، میتوان به راحتی به نصب آن پرداخت. در ادامه به مراحل نصب پرده کرکره ای می‌پردازیم. پس همراه ما باشید.

نحوه نصب پرده کرکره ای

نصب پرده کرکره ای کار راحتی بوده و به کمی دقت و حوصله در این زمینه نیاز دارد. در ادامه به توضیح مراحل نصب پرده کرکره ای می پردازیم تا بتوانید این کار را با خیالی آسوده و مطمئن انجام دهید. اما قبل از اینکه را مراحل نصب آشنا شویم لازم است بدانیم برای این کار به چه ابزاری احتیاج داریم.

نحوه نصب پرده کرکره ای

نحوه نصب پرده کرکره ای

ابزار مورد نیاز نصب پرده کرکره ای

  • دریل مناسب
  • متر
  • پیچ گوشتی های مورد نیاز
  • مداد و یا ماژیک برای علامت گذاری
  • رولپلاک و پیچ مخصوص و البته مناسب برای پرده و دیوار

مراحل نصب

دیدیم که برای نصب پرده نیازی به ابزاری خاص نداریم. و میتوانید با همین ابزار اولیه مراحل نصب را پیش ببرید. حال که دانستیم به چه ابزاری برای نصب پرده کرکره ای احتیاج داریم. به سراغ مراحل نصب این پرده می رویم:

1. اندازه گیری پنجره

باید قبل از خرید پرده، اندازه گیری پنجره را انجام دهید. زیرا در زمان خرید پرده، اطلاع از ابعاد و اندازه پنجره ضروری است. نصب پرده کرکره ای مانند پرده شید میتواند داخل قاب پنجره یا بیرون آن انجام شود. پس با توجه به محل نصب پرده، به اندازه گیری محل آن اقدام کنید.

در صورت قرار گرفتن پرده در خارج از قاب پنجره، طول پنجره را از بالای قاب تا پایین آن اندازه گرفته و عرض آن را نیز به همین شکل اندازه گیری کنید. همچنین در صورتی که قصد نصب پنجره در داخل قاب را دارید، با قراردادن متر بر روی پنجره، عرض و طول آن را تعیین کنید. بنابراین اولین مرحله از مراحل نصب پرده کرکره ای، اندازه گیری پنجره می باشد.

نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که، اندازه گیری را باید به طور دقیق انجام دهید. و از اندازه گیری های حدودی و یا دارای خطا جلوگیری کنید. در صورتی که اندازهای شما اشتباه باشد. در انتها به مشکل بر خواهید خورد. و پرده شما جلوه زیبایی نخواهد داشت.

2. مشخص کردن محل نصب پرده کرکره ای

در مرحله دوم، شما پرده را با اندازه های مخشص شده خریداری کرده اید. حال لازم است محل دقیق نصب را مشخص کنید. پس از اینکه محل نصب پرده کرکره ای در داخل یا خارج از قاب پنجره مشخص شد، محل قرارگیری بست یا قلاب را براساس آن تعیین کنید. بست را در محل نصب خود قرار داده و با استفاده از مداد، جای سوراخ های آن را مشخص نمایید. این کار به شما کمک میکند تا مراحل نصب برای شما آسان تر شود.

3. سوراخ کردن محل نصب

مرحله سوم از مراحل نصب پرده کرکره ای، شامل سوراخ کردن محل نصب می شود. برای این کار، یک دریل با مته ۱۶.۱ اینچی لازم است. که ب طور معمول با سفارش پرده با هر قلابی دو پیچ قرار داده شده است. همچنین برای یک اندازه و یکسان بودن سوراخ ها، بهتر است که محدوده سوراخ را بر روی مته با یک علامت مشخص کنید. بدین ترتیب، مته در هربار به یک اندازه به داخل دیوار می رود.

البته باید بدانید که برای دیوار های مختلف ممکن است شما نیاز داشته باشید تا از انواع دیگری از مته ها برای این عمل استفاده کنید.

4. پیچ کردن قلاب ها در جای خودشان

پس از اینکه مرحله سوراخ کردن دیوار از مراحل نصب پرده کرکره ای به پایان رسید، نوبت نصب بست یا قلاب به دیوار می شود. پس پیچ ها را در جای خودشان پیچ کرده و بست ها را محکم در جای خودشان متصل کنید.

5. قرار دادن کلیپ های والان در جای خودشان

پرده کرکره ای یک لایه جداگانه به اسم والان دارد که سبب دکوراتیو شدن ظاهر پرده می شود. محل نصب والان در بالای پرده و بر روی ریل اصلی است. توصیه میکنیم که قبل از نصب ریل کرکره ای، کلیپ های مخصوص نصب والان را در جای خود قرار دهید تا بتوانید نصب والان بر روی آنها را انجام دهید.

مراحل نصب پرده کرکره ای

مراحل نصب پرده کرکره ای

6. قرار دادن ریل کرکره در جای خود

مرحله بعدی از مراحل نصب پرده کرکره ای، شامل قرار دادن ریل کرکره در جای خودش است. پس از اطمینان از قرارگیری محکم ریل کرکره در محل خود، درب قلاب یا بست را ببندید. تولید صدای کوچک همزمان با چفت شدن درب بست ها، به معنای این است که مراحل نصب را به درستی انجام داده اید. توجه داشته باشید که قرارگیری کرکره ها در زمان نصب پرده کرکره ای، به صورت افقی و عمودی باشد. پس از تکمیل مراحل نصب، به باز کردن آن اقدام کنید.

7. نصب والان بر روی ریل

مرحله آخر نصب پرده کرکره ای، نصب والان بر روی ریل است. با متصل کردن والان بر روی ریل، ظاهر پرده شیک و متفاوت خواهد شد. در نهایت میتوانید از پرده کرکره ای نصب شده، استفاده کنید.

همانطور که در مراحل نصب این مدل پرده را مشاهده کردید، انجام آن کار دشواری نیست. بنابراین با استفاده از چند ابزار اولیه و کمی صبر و حوصله میتوان به راحتی نصب پرده کرکره ای را انجام داد. ولی توصیه میکنیم که به تعداد پرده کرکره ای که قصد نصب آن را دارید، توجه کرده و در صورت زیاد بودن آنها، از یک متخصص کمک بگیرید.

نصب دیگر انواع پرده کرکره ای

سوالی که ممکن است دهن شما را درگیر کند این سوال است. که آیا دیگر انواع پرده کرکره ای مانند پرده های کرکره ای فلزی  و یا چوبی و غیره  نیز به همین روش نصب میشوند؟

در جواب باید به شما بگوییم بله. تمامی انواع پرده های کرکره ای مانند مراحلی که ذکر شد نصب میشوند. و تفاوتی با یک دیگر ندارند. شما میتوانید با اجرای تک به تک مراحل ذکر شده به راحتی پرده کرکره ای خود را نصب کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله به مراحل نصب پرده کرکره ای اشاره کردیم‌. امروزه نصب انواع پرده، امری رایج در میان افراد بوده و کمتر کسی از افراد متخصص در این زمینه استفاده می کند‌. یکی از اصلی ترین دلیل این کار نیز کاهش هزینه ها می باشد.

ولی پیشنهاد میکنیم که در صورت نداشتن ابزارهای لازم و همچنین دقت و حوصله کافی، از افراد متخصص برای نصب پرده کرکره ای ها استفاده کنید. امیدواریم که اطلاعات کافی در زمینه نصب پرده کرکره ای و اطلاعات مربوط به آن را کسب کرده باشید

سوالات متداول در مورد مراحل نصب پرده کرکره ای

  1. پرده کرکره ای چیست؟
    یکی از انواع پرده، پرده کرکره ای است که میزان شدت نور خورشید در فضاهای داخلی ساختمان را تنظیم می کند. طراحی پره ها در این نوع پرده، به صورت افقی بوده و به راحتی میتوان تنظیم آنها به صورت باز، نیمه باز یا بسته را انجام داد.
  2. پرده کرکره ای چه مدل‌هایی دارد؟
    در بازار، انواع مختلفی از پرده کرکره ای وجود دارد که هر یک، مشخصات و ویژگی های مربوط به خود را دارند‌. از جمله میتوان به پرده کرکره ای چوبی، فلزی یا آلومینیومی، زبرا، شید و… اشاره کرد.
  3. وسایل مورد نیاز برای نصب انواع پرده کدام ها می باشند؟
    وسایل مورد نیاز برای هر پرده به اندازه و نوع آن بستگی دارد. ولی به طور کلی، وسایل عمومی نصب انواع پرده که مورد استفاده قرار می گیرد، شامل موارد زیر می شود: متر، رول پلاک، دریل، مداد، پیچ گوشتی، بست چوب پرده و…
Rate this post

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =