پرده شید, پرده برقی, وبلاگ

موتور پرده برقی

کنترل پرده هوشمند با گوشی

   پرده های اتومات

موتور پرده somfy

 پرده ها دو نوع میباشد،  پرده بالا رو  و پرده کنار رو

پرده های بالا رو مثل پرده شید و پرده زبرا

وپرده های کنار رو مثل پرده لوردراپه

 

انواع موتورهای پرده

1.موتور پرده رسیور دار : این مدل موتور پرده ، با ریموت کنترل میشود

ریموت کنترل پرده های برقی دارای انواع مختلفی بوده

ریموت کنترل پرده تک کاناله (جهت استفاده یک پرده )

ریموت کنترل پرده 5 یا 15 کاناله (با یک ریموت میتوان 5 یا 15 پرده را کنترل کرد)

ریموت پرده تامر دار: همانطور که از اسم این ریموت پیداست ، با برنامه ریزی و دادن زمان به ریموت میتوانیم حتی در صورت نبودن در خانه پرده را بالا و یا پایین ببریم.

لوازم پرده برقی ریموت دار

2.موتور پرده بدون رسیور: موتورهای پرده بدون رسیور توسط کلید و یا سیستم هوشمند ساختمان کنترل میشود که این سیستم هم از طریق گوشیهای هوشمند هم قابل کنترل میباشد.

 

پنل خانه هوشمند

قابلیت های موتور پرده برقی

اولین قابلیتی که تمام موتورهای پرده برقی مشاهده می شود این است که ابتدا و انتهای ریل را تشخیص می دهند. این کار به این صورت انجام پذیر است که طولی که پرده برای اولین بار طی میکند تا به انتهای ریل برسد را طول کل ریل در نظر می گیرد و باعث می شود زمانی که به انتهای ریل برسد به صورت خودکار موتور قطع شده و موتور خاموش شود .

پرده برقی اتومات

دومین قابلیتی که در تمام موتور های پرده اتوماتیک مشخص است، قابلیت تشخیص مانع می باشد. یعنی اگر پرده به جایی گیر کند،موتور آنرا تشخیص داده و بدون اینکه باعث پارگی پرده شود حرکت را متوقف می کند در صورتی که اگر موتور پرده این قابلیت را نداشته باشد و قدرت زیادی نیز داشته باشد باعث آسیب به پارچه خواهد شد. این امکان توسط یک جریان سنج خودکار انجام می شود که اگر موتور به مانعی برخورد کند باعث فشار به موتور و جریان کشی بیشتر می شود و در این حالت موتور تشخیص می دهد که باید متوقف شود.

 

قدرت و سرعت موتور پرده برقی

در هنگام مونتاژ پرده برقی با توجه به ابعاد پرده و ضخامت و وزن هر پارچه میبایست  موتورهایی  متناسب با وزن و با ابعاد پرده بر روی سازه مونتاژ شود.

موتورهای پرده  موجود در بازار از و 1.5 نیوتن شروع شده و تا 75 نیوتن و حرکت لمسی با مارک RPK و SOMFY فرانسه به فروش میرسد.

انواع موتور پرده اتوماتتشخیص ابتدا و انتهای پارچه  توسط موتور پرده برقی

اولین قابلیتی که در تمام موتورهای پرده برقی مشاهده می شود این است که ابتدا و انتهای پارچه را تشخیص می دهند. این کار به این صورت انجام پذیر است که طول پرده برای اولین بار طی میکند تا به انتهای ریل برسد را به دستگاه معرفی میشود

این کار باعث می شود زمانی که پارچه به انتهای ریل برسد به صورت خودکار موتور قطع شده و خاموش شود .

 

نصب پرده برقی

قابلیت تشخیص مانع توسط موتور هوشمند پرده اتوماتیک

دومین قابلیتی که در تمام موتور های پرده اتوماتیک مشخص است  قابلیت تشخیص مانع می باشد. یعنی اگر پرده به جایی گیر کند آنرا تشخیص داده و بدون اینکه باعث پارگی پرده شود حرکت را متوقف می کند در صورتی که اگر موتور پرده این قابلیت را نداشته باشد و قدرت زیادی نیز داشته باشد باعث آسیب رساندن به پارچه خواهد شد.

این امکان توسط یک جریان سنج خودکار انجام می شود که اگر موتور به مانعی برخورد کند باعث فشار به موتور و جریان کشی بیشتر می شود و در این حالت موتور تشخیص داده و خاموش یا متوقف شود.

 

نصب پرده برقی

نصب پرده های برقی همانند دیگر پرده ها میباشد فقط با این تفاوت که هنگام اتصال سیمها میبایست توسط برقکار انجام شده و ابتدا و انتهای توقف پارچه توسط نصاب تنظیم شود.

و در مدلهایی از پرده برقی که برای دو پرده بالا رو از یک موتور استفاده شده ، یک وسیله بنام جوینت دو پرده را به هم متصل میکند که این اتصال بخوبی باید انجام پذیرد و در غیر این صورت یکی از پرده ها حرکت نمیکند.

 

قیمت پرده برقی

با توجه به مدلهای اروپایی و چینی و یا نوع سایلنت موتور پرده  و یا قدرت موتور و همچنین گارانتی موتور، قیمتهای متفاوتی را در بازار دارد.

 

سفارش پرده برقی

برای سفارش پرده برقی گارانتی دار و مشاوره جهت انتخاب مدل پرده و موتور پرده میتوانید با ما در ارتباط باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − یک =