وبلاگ

پرده رومن چیست؟

پرده رومن چیست؟

درصورتی که قصد کرده اید دکوراسیون محیط خود را تغییر دهید، و یا به مکان جدیدی نقل مکان کرده اید و قصد خرید پرده ای مدرن را دارید. پرده رومن بهترین گزینه برای شماست. در واقع پرده رومن علاوه بر پوشش زیبایی را به محیط شما میبخشد. نحوه استایل این پرده توانسته مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا بدانیم پرده رومن چیست؟ و البته چه مزیت هایی دارد.

پرده رومن

پرده رومی که به پرده رومن نیز معروف است، یکی از جدیدترین مدل های پرده میباشد. در پرده رومن از یک پارچه بدون آستر تشکیل شده است. که در هنگام جمع شدن آن چین خوردگی های منظمی در آن شکل میگیرد و زیبایی خاصی را به وجود می آورد. نحوه باز و بسته شدن این پرده همانند پرده های شید به صورت عمودی میباشد.

تاریخچه پرده رومن

آیا میدانید که چرا این نوع پرده را پرده رومن میگویند؟ در زمان های گذشته مردم برای جلوگیری از ورود گردو غبار به داخل منازل، از نصب پارچه های مرطوب بر روی پنجره ها استفاده میکردند. در هنگام ساخت سالن تئاتر فلاویان حدود 2000 سال پیش مردم برای جلوگیری از ورود گردو غبار از این روش استفاده میکردند. طولی نکشید تا این روش بهترین روش شناخته شد. همچنین بعد ها مردم برای خنک نگه داشتن منازل در تابستان نیز از این روش استفاده میکردند. در گذر زمان پوششی به نام پرده رومن شکل گرفت که البته با شکل ظاهری الان بسیار متفاوت است.

تاریخچه پرده رومن چیست؟

تاریخچه پرده رومن

مزایای پرده رومن

با نصب پرده رومن شما میتوانید میزان نور وارده را تنظیم کنید. و میزان نور دلخواه را به محیط خود بدهید. و همچنین میزان دید محیط خود را از بیرون محدود کنید و فضایی شخصی داشته باشد.

بسیاری از ما هنگام انتخاب جنس پارچه پرده به مشکل بر خورده ایم. یکی از ویژگی های پرده رومن این است که شما میتوانید از هر جنس پارچه اعم از کتان، ساتن، نخ پنبه، ابریشم را انتخاب کنید. هرچند شم باید به این نکته توجه کنید که انتخاب جنس پارچه بسته به بودجه و محیط شما متفاوت است.

اگر شما قصد دارید با داشتن پرده محیطی کم نور را برای خود ایجاد کنید با انتخاب پارچه ای ضخیم و تیره در پرده رومن میتوانید این فضا را ایجاد کنید.

همچنین میتوانید در دکوراسیون های داخلی از آن بهره ببرید. انتخاب پارچه ای حریر و نازیک میتواند استایلی جذاب و مدرن را برای شما به همراه بیاورد.

پرده ها چون در مجاورت گرد و غبار قرار دارند، به همین علت نیاز است تا تمیزی آنها راحت باشد. این یکی دیگر از مزایای پرده رومن است.  شستو شوی آسان آن شما را از کلنجار رفتن همیشگی با پرده ها راحت میکند.

مزایای پرده رومن

مزیت پرده رومن

این پرده ها برای تمامی قسمت های منازل قابل نصب و کاملا با محیط های مختلف هم خوانی دارد. شما میتوانید از پرده های رومن هم در آشپزخانه و یا دکوراسیون پذیرایی خود استفاده کنید. هم میتوانید اتاق شخصی خود را با آنها استایل کنید.

این پرده ها علاوه بر تنظیم میزان نور وارده، میتوانند در فصول سرد عایق خوبی برای محیط شما باشند. و از ورود سرما جلوگیری کنند.

باز و بسته کردن پرده های رومن بسیار آسان است. شما به کمک طناب یا زنجیر های تعبیه شده در کنار پرده ها میتوانید به راحتی آن هارا باز و بسته بکنید.

انواع پرده رومن

پرده های رومن به دو نوع شید رومن و رومن معمولی تقسیم میشوند.

رومن معمولی: پرده های رومن معمولی به صورت پله پله و منظم جمع میشوند.  و میتوانید هنگام سفارش به دلخواه فاصله آنهارا تعیین کنید.

رومن شید: به علت استفاده از پارچه های شید در این مدل, شما نمیتوانید فاصله دلخواه را انتخاب کنید. پرده رومن شید یکی از جدیدترین های پرده میباشد. و کارکردی مانند پرده شید دارد.

انواع پرده های رومن

انواع پرده رومن

پارچه پرده رومن

همان طور که گفتیم برای پرده های رومن شما میتوانید از هر نوع جنس پارچه ای استفاده کنید. ولی باید در نظر بگیرید پارچه هایی که بسیار نازک یا ضخیم هستند برای این کار مناسب نیست. زیرا این جنس پارچه ها زیبایی و نظمی که این نوع پرده باید داشته باشد را ایجاد نمیکند. انتخاب پارچه کاملا به سلیقه و محیط شما بستگی دارد. ولی باید به نکته گفته شده دقت کنید.

شما میتوانید به جای پارچه های ساده نیز از پارچه های طرح دار نیز استفاده کنید. اما یک نکته که بعد از انتخاب پارچه طرحدار ممکن است متوجه آن شوید این است که، اگر طرح پارچه را درشت انتخاب کنید پرده هنگام جمع شدن طرح خود را از دست میدهد. در واقع طرحی که انتخاب کرده اید در بین چین ها گم میشود. پس بهتر است از طرح های ریزتر استفاده کنید تا در هنگام جمع کردن پرده نیز طرح پرده شما جلوه داشته باشد.

جمع بندی

پرده های رومی یکی از مدرن ترین پرده های موجود در بازار است. این پرده جلوه و زیبایی خاصی را برای دکوراسیون شما به همراه می آورد. پرده های رومن در طرح ها و سایز های مختلف قابل خریداری هستند. شما میتوانید با انتخاب طرح دلخواه به زیبایی محیط خود بیافزایید. پرده های رومن برای شما ماندگاری بالایی دارند. این مدل پرده، پرده ای شیک و با نصب و شستو شوی آسان است.  ودیگر نیازی نیست نگران شستوشوی پرده های خود باشید.

شما میتوانید با تهیه پرده های رومن از فروشگاهای معتبر نیز از خرید خود مطمئن باشید.

سوالات متداول پرده رومن چیست؟

  1. پرده رومن چیست؟ در پرده رومن از یک پارچه بدون آستر تشکیل شده است. که در هنگام جمع شدن آن چین خوردگی های منظمی در آن شکل میگیرد و زیبایی خاصی را به وجود می آورد. نحوه باز و بسته شدن این پرده همانند پرده های شید به صورت عمودی میباشد.
  2. از چه جنس پارچه هایی میتوان برای پرده رومن استفاده کرد؟ شما میتوانید از هر جنس پارچه اعم از کتان، ساتن، نخ پنبه، ابریشم را انتخاب کنید.
  3. چه نوع پردهای رومن داریم؟ پرده رومن معمولی و پرده رومن شید.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 5 =