وبلاگ

چگونگی انتخاب پرده اتاق کودک

پرده اتاق کودک با طرح های متنوع و زیبای کودکانه نه تنها اتاق کودک را جذاب و زیبا می کند از طرفی در کاهش نور و اتلاف انرژی نیز بسیار موثر است. پرده های شیک و زیبای کودکانه حس مالکیت به کودک می دهند و به نوعی قلمرو او را مشخص می کنند. به طور معمول بسیاری از والدین که به تازگی صاحب فرزند می شوند با شوق و علاقه زیادی همه تلاش خود را به کار می گیرند تا اتاقی برای کودک خود آماده سازی کنند.

بنابراین در همان روزهای ابتدایی برای اتاق کودک خود به دنبال کاغذ دیواری و پرده زیبا هستند. مطابق عرف پرده های آبی برای اتاق پسربچه ها و همچنین رنگ صورتی نیز برای اتاق دختر بچه ها انتخاب می شود. اما آیا تنها رنگ و طرح پرده اتاق کودک کافی است؟ چگونگی انتخاب پرده اتاق کودک به چه شکل است؟ بنابراین با این وجود تصمیم گیری والدین برای انتخاب پرده اتاق کودک کمی سخت‌تر خواهد شد به این دلیل که در زمان انتخاب پرده اتاق کودک باید به جنس، طرح، رنگ و نوع پارچه توجه داشته باشید.

با توجه به اینکه کودک مدام در حال جنب و جوش است و حس کنجکاوی بسیار بالایی در عناصر به کار رفته در اتاق خود را دارد بنابراین احتمال کثیف شدن پارچه پرده وجود دارد که باید پارچه پرده جنس خوب و محکمی داشته باشد.

پرده هایی با ایجاد فضایی شاد

یکی از عناصر به کار رفته در فضای اتاق کودک که در ایجاد فضای شاد و زیبا بسیار موثر است می توان پرده اتاق را نام برد. در واقع انتخاب رنگ مناسب برای پرده اتاق کودک بر احساسات کودکان تاثیر زیادی دارد و به عنوان مهمترین ویژگی پرده اتاق کودک نیز محسوب می‌شود.

طبق مطالعات روانشناسی، رنگ ها در واقع ابزاری قدرتمند هستند که بکار بردن آن ها در اتاق کودک موجب شادی و آرامش می شوند و فضای دلنشینی را برای کودک فراهم می کنند. رنگ‌ها به عنوان ابزاری قدرتمند در ایجاد حالتی شاداب، آرام و دلنشین برای اتاق کودک عمل می‌کنند. در ادامه، به بررسی تأثیر رنگ‌بندی پرده اتاق کودک بر روحیه کودکان خواهیم پرداخت.

پرده با ایجاد فضا شاد

پرده با ایجاد فضا شاد

بهترین جنس پارچه پرده برای اتاق کودک

همان طور که باید به رنگ و طرح پرده اتاق کودک توجه داشته باشید از طرفی انتخاب بهترین جنس پارچه نیز برای اتاق کودک اهمیت زیادی دارد. کودکان مدام در اتاق خود مشغول بازی کردن و جست و خیز هستند از طرفی مدام دست های رنگی خود را به همه قسمت ها از جمله دیوار و پرده ها می زنند بنابراین پرده اتاقشان زود کثیف می شود.

اما با این وجود چگونگی انتخاب پرده اتاق کودک یکی از موارد مهم و حساسی است که باید در زمان خرید آن به این موارد توجه ویژه ای داشته باشید. بنابراین بهترین جنس پارچه برای اتاق کودک چیست؟ جنس پارچه به کار رفته در دکوراسیون اتاق کودک باید سبک و با دکوراسیون اتاق کودک نیز هماهنگ باشد. هماهنگ بودن پرده در کنار کاغذ دیواری یا رنگ های دیوار موجب زیباتر شدن دکوراسیون اتاق کودک می شود.

ترکیب رنگ های بکار رفته در کنار هم در اتاق کودک جلوه زبیاتری به آن می دهد. اگر اتاق کودک ساده و طبیعی است، پارچه های طبیعی نرم و نخی برای آن مناسب است. در صورتی که دکوراسیون اتاق کودک مدرن است می توانید از پارچه هایی با بافت های خاص همچون ساتن یا مخمل استفاده کنید. از طرفی توجه کردن به کیفیت پارچه و مقاومت آن نیز در زمان انتخاب پرده اتاق کودک اهمیت زیادی دارد.

بهترین جنس پارچه پرده برای اتاق کودک

بهترین جنس پارچه اتاق کودک

البته رنگ و طرح پارچه پرده اتاق کودک بستگی به نظر کودک دارد که البته در این بین باید به جنس پارچه نیز توجه داشته باشید. انواع متنوعی از پرده اتاق کودک در جنس های متنوع در بازار موجود است که هر کدام فضای دوست داشتنی و آرام و شادی را در اتاق کودک ایجاد می کنند. البته گاهی چگونگی انتخاب پرده اتاق کودک با توجه به تغییرات و شرایط آب و هوایی نیز انجام می گیرد.

از بهترین و متداول ترین جنس پارچه اتاق کودک می توان پرده کتان را نام برد. پارچه کتان نسبت به سایر جنس های پرده دوام و مقاومت بالایی دارد و از طرف بافت آن زیبا و طبیعی نیز هست. بکار بردن آن در اتاق کودک موجب زیبایی دکوراسیون داخلی اتاق می شود و جذابیت اتاق را دوچندان می کند.

نظافت آسان پرده اتاق کودک

کودکان در طول روز در اتاق خود مشغول بازی کردن هستند و می طلبد که در پایان روز زمانی که دست از بازی کردن برداشتند و به خواب رفتند اتاق آنها را تمیز کنید. بنابراین نظافت پرده ها نیز از این قاعده مستثنی نیست چرا که کودکان در هنگام بازی و نقاشی کشیدن مدام به پرده ها دست می زنند و امکان کثیف شدن پرده ها وجود دارد. پس باید پرده ای را انتخاب کنید که تمیز کردن آن راحت باشد. بنابراین انتخاب پارچه های ظریف و متریال های بی کیفیت اصلا مناسب اتاق کودکان نیستند.

نظافت آسان پرده اتاق کودک

نظافت آسان پرده

پرده اتاق کودک باید طوری باشد که به راحتی گرد و خاک روی آن را پاک کرد. از این رو پرده زبرا، رومی و انواع پرده کرکره ای فلزی و چوبی قابلیت شستشو دارند و برای پرده اتاق کودک مناسب هستند. برای نظافت پرده بهتر است دستکش را در دست کرده و به آرامی نوارهای افقی پرده را باز کرده و حرکت کنید و گرد و خاک لابه لای پرده را با دستمال پاک کنید.

اگر پرده کثیف باشد می توانید آن را با آب و مواد شوینده نیز تمیز کنید. بنابراین بهتر است در انتخاب پرده اتاق کودک دقت به خرج دهید و پارچه ای برای پرده اتاق کودک انتخاب کنید که گرد و غبار را در خود نگه ندارد به این دلیل که برخی از کودکان به گرد و خاک روی پرده آلرژی دارند.

انتخاب پرده بر اساس جنسیت

یکی از مهمترین فاکتورهایی که والدین در زمان انتخاب پرده اتاق کودک به آن توجه دارند در واقع جنسیت کودکان است. در واقع توجه به جنسیت و سن کودکان در انتخاب طرح و رنگ پرده اهمیت زیادی دارد. رنگ پرده های روشن با توجه به جنسیت کودکان در خلق و خوی کودکان تاثیر زیادی دارد.

برخی از ویژگی های پرده اتاق کودکان این است که متناسب با فصل بتوان آن را تغییر داد. در واقع در زمستان بهتر است پرده ضخیم تر باشد. علاوه بر آن نیز توجه داشتن به رنگ پرده براساس جنسیت کودکان نیز اهمیت زیادی دارد و ما از گذشته تا به امروز بیشتر برای دختر بچه ها از رنگ صورتی و برای پسر بچه ها نیز رنگ آبی را به کار می بریم.

انتخاب پرده بر اساس جنسیت

انتخاب پرده کودک بر اساس جنسیت

جمع بندی

چگونگی انتخاب پرده اتاق کودک یکی از دغدغه های اصلی والدینی است که قرار است به تازگی صاحب فرزند شوند. انتخاب پرده مناسب برای اتاق کودک اهمیت زیادی دارد و در نظر گرفتن نکات و اصول لازم در انتخاب پرده موجب ایجاد فضای شاداب و آرام برای کودک می شود. از این رو باید به ویژگی پرده مناسب اتاق کودک توجه داشته باشید و رنگ های شاد و جذاب پرده ها را انتخاب کنید.

پرده اتاق کودک با طرح های متنوع و زیبای کودکانه نه تنها اتاق کودک را جذاب و زیبا می کند از طرفی در کاهش نور و اتلاف انرژی نیز بسیار موثر است. پرده های شیک و زیبای کودکانه حس مالکیت به کودک می دهند و به نوعی قلمرو او را مشخص می کند. بنابراین باید به همه نکات مربوط در زمان انتخاب پرده اتاق کودک توجه داشته باشید.

سوالات متداول در مورد چگونگی انتخاب پرده اتاق کودک

  1. چگونه پرده اتاق کودک را با دکوراسیون اتاق هماهنگ کنیم؟
    در زمان انتخاب پرده اتاق کودک باید به رنگ بندی، طرح و الگو، جنس و نوع پارچه توجه داشته باشید.
  2. مهمترین ویژگی انتخاب پرده اتاق کودک چیست؟
    قابلیت شستشو، کاهش سرو صدای کودک، نظافت و نگهداری راحت مناسب با سن و جنسیت کودک از مهمترین ویژگی های پرده اتاق کودک است.
  3. پرده اتاق کودک چه تاثیراتی بر روحیه کودک دارد؟
    کودکان روحیه ظریف و حساسی دارند و به همه مسائل اطراف خود توجه می کنند . بنابراین بکار بردن همه عناصر موجود در اتاقشان برای آن ها اهمیت زیادی دارد. انتخاب پرده مناسب نیز با توجه به نظرات کودکان تاثیر زیادی بر روحیه کودکان دارد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + ده =