پرده شید

نکات مهم و روش اندازه گیری پنجره پیش از سفارش پرده

اندازه گیری ابعاد پنجره پیش از سفارش پرده به قدری مهم است که یک محاسبه اشتباه در آن و یک گام خطا می تواند در نهایت باعث به هم ریختگی ظاهر پرده و ناهماهنگی ظاهری آن شود. بسیاری از مواقع نامیزان بودن ظاهر پرده به دلیل محاسبات و روش های اشتباهی ست که برای اندازه گیری ابعاد پنجره در پیش گرفته اید. ترجیحا برای اندازه گیری ابعاد پنجره باید از یک کارشناس حرفه ای و فرد متخصص کمک بگیرید اما اگر خودتان می خواهید دست به کار شوید و برای سفارش پرده شروع به اندازه گیری پنجره نمایید بهتر است این مطلب را تا انتها دنبال کنید چرا که در آن نکات مهمی در باب اندازه گیری پنجره جهت دوخت پرده عنوان شده است.

در اندازه گیری پنجره به نوع پرده دقت داشته باشید

پیش از اینکه شروع به اندازه گیری ابعاد پنجره نمایید به نوع پرده ای که قرار است سفارش دهید دقت کنید. توجه داشته باشید که پرده های مختلف دارای فرمول های اندازه گیری متفاوتی هستند و برای همه ی آن ها نمی توان از یک قاعده کلی در اندازه گیری پیروی کرد بنابراین پیش از هر چیز نوع پرده را مشخص کنید و بعد سراغ روش اندازه گیری متناسب با همان نوع پرده بروید. به عنوان مثال نحوه اندازه گیری ابعاد پنجره برای تعبیه پرده های پلیسه نسبت به پرده های کرکره ای متفاوت می باشد.

پیشنهاد می کنیم خرید پرده لوردراپه یا عمودی با قیمت های استثنایی تهران پرده را از دست ندهید.

 

توکار یا روکار بودن پنجره را مد نظر قرار دهید

در اندازه گیری ابعاد پنجره جهت سفارش پرده نکته ی بسیار مهمی وجود دارد و آن روکار یا توکار بودن پرده می باشد. بنابراین شما علاوه بر طول و عرض پنجره باید اندازه ه ی توکار و روکار را نیز بگیرید. اندازه هایی مانند دیواره های کناری پنجره، فاصله پنجره تا شوفاژ، ابعاد کلی قاب پنجره و طول و عرض آن، فاصله بازشوی پنجره، در نظر گرفتن آرک و گچبری در محاسبه ابعاد، همگی از مواردی هستند که باید در اندازه گیری ها لحاظ شوند.

از متر فلزی استفاده کنید

در اندازه گیری ابعاد پنجره و فواصل اطراف آن سعی کنید از متر فلزی استفاده نمایید و سراغ مترهای عادی نروید. فراموش نکنید که یک سانتیمتر اشتباه هم می تواند موجب کج شدن و زشت شدن پرده شود بنابراین اندازه گیری ها را بسیار دقیق و اصولی انجام دهید.

پیشنهاد می کنیم خرید پرده زبرا ساده با قیمت های استثنایی تهران پرده را از دست ندهید.

 

اندازه گیری ابعاد پنجره روکار چگونه است؟

برای اندازه گیری ابعاد پنجره روکار باید ابعاد قاب پنجره را در نظر گرفت. در ابتدا پهنای پنجره را متر می زنیم و بعد به اندازه ده تا پانزده سانتیمتر در دو طرف به ابعاد اضافه می کنیم. همچنین اگر قصد داشته باشید تمامی سطح را با استفاده از پرده پوشش دهید می توانید فاصله دیوار تا دیوار را اندازه بزنید و بعد ارتفاع کلی پنجره را در نظر بگیرید. در نظر گرفتن فاصله دو تا پنج سانتیمتری برای نصب چوب پرده را نیز فراموش نکنید.

روش اندازه گیری ابعاد پنجره توکار چگونه است؟

برای این مورد باید اقدام به اندازه گیری ابعاد داخلی قاب پنجره نمایید. بدین منظور ارتفاع و عرض قاب داخلی را متر می زنیم و سپس از اندازه عرض داخلی حدودا یک تا دو سانتیمتر و از ارتفاع قاب داخلی دو تا سه سانتیمتر کم می کنیم. دلیل کم کردن این مقدار از ابعاد پنجره قرار گرفتن راحت و خوش ایست پرده درون قاب می باشد. همچنین بعد از نصب پرده بر روی میله یا چوب پرده، پارچه پرده ای کمی دچار ریزش می شود بنابرابن برای ایست هرچه بهتر پرده باید کمی از ارتفاع آن نیز کاست.

پیشنهاد می کنیم خرید پرده شید ساده با قیمت های استثنایی تهران پرده را از دست ندهید.

 

اندازه گیری پنجره در صورت وجود شوفاژ در زیر پنجره

چنانچه قصد دارید پرده را در قاب پنجره ای نصب کنید که در زیر آن شوفاژ وجود دارد سعی کنید فاصله سقف تا محل مورد را اندازه گیری کنید و بعد حدود 3 تا 5 سانتیمتر از این فاصله بکاهید. همچنین اگر زیر پنجره یک شوفاژ قرار دارد و می خواهید پرده را به صورت تمام قد بدوزید سعی کنید میله یا چوب پرده را حدودا ده تا پانزده سانتیمتر جلوتر از پنجره نصب کنید تا پرده و شوفاژ با هم تماس نداشته باشند. استفاده از پایه های سوبل دیواری نیز میتواند ایده ی خوبی باشد.

اندازه گیری ابعاد پنجره برای سفارش ارک پرده

چنانچه می خواهید ارک پرده سفارش دهید و عرض پنجره از یک دیوار تا دیوار مقابل است، برای اندازه گیری عرض پنجره این اندازه گیری را روی سقف انجام دهید و متر را روی سقف قرار دهید چرا که در بسیاری از منازل به دلیل قناصی و کیفیت ساخت ضعیف ممکن است دیوار کمی کج باشد و عرض بالا و پایین پنجره هماهنگ نباشند. همچنین به دلیل ریزش پارچه پرده ای بعد از نصب، به منظور جلوگیری از افتادن پرده روی زمین از ارتفاه پنجره دو تا سه سانتیمتر بکاهید.

پیشنهاد می کنیم خرید پرده کرکره فلزی و چوبی با قیمت های استثنایی تهران پرده را از دست ندهید.

 

اندازه گیری کادر پنجره

چنانچه قصد دارید کادر پنجره یا همان پهنای پنجره را اندازه گیری کنید، سعی کنید از دو طرف به اندازه 15 سانتیمتر به بیرون اندازه گیری کنید تا بعد از نصب پرده جلوه ای زیباتر و شکیل تر در اتاق ایجاد شود و کادر پنجره مشخص نباشد.

روش اندازه گیری ارتفاع پنجره

برای اندازه گیری ارتفاع پنجره سعی کنید دو طرف پنجره را اندازه بزنید. چنانچه متوجه اختلاف قد در دو سمت پنجره شدید میانه پنجره را در نظر بگیرید و ارتفاع این بخش را نیز اندازه گیری کنید. در بسیاری از منازل ممکن است به دلیل ضعف در ساخت با کیفیت خانه، این اندازه در دو طرف پنجره یکسان نباشد. چنانچه اختلاف اندازه وجود داشت می توانید در هنگام سفارش پرده و نصب آن از انواع گیره های مخصوصی استفاده کنید که منجر به رفع این مشکل می شوند.

پیشنهاد می کنیم خرید پرده شید بلک اوت با قیمت های استثنایی تهران پرده را از دست ندهید.

 

نتیجه گیری

برای اینکه در اندازه گیری ابعاد و مقادیر دچار خطا نشوید و پرده ای خوش ایست داشته باشید بهتر است پیش از هر چیز به نوع پنجره، نحوه باز شدن پنجره، نوع پرده و محل قرارگیری پنجره دقت کافی داشته باشید. توجه کنید که شیوه های اندازه گیری برای پرده های مختلف در شرایط گوناگون متفاوت می باشد و قلق خاص خود را دارد بنابراین تا جای ممکن سعی کنید از کارشناسان حرفه ای در این باره کمک بگیرید تا در نهایت با یک پرده خوش ایست و زیبا دکوراسیون داخلی منزیل تان را جذاب تر سازید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =