وبلاگ

پرده هایی برای روشنایی بیشتر

پرده هایی با روشنایی بیشتر

پرده در خانه علاوه بر اینکه جذابیت خاصی به فضای داخلی خانه می دهد از طرفی موجب تامین نور کافی به محیط مورد نظر نیز می شود. البته با توجه به نقش قابل توجهی که پرده در خانه برای جذابیت و نوردهی فضای داخلی خانه انجام می دهد تقاضا برای آن در بازار زیاد است. بنابراین انواع متنوعی از پرده در جنس های مختلف در بازار وجود دارد.

امروزه موضوع مهمی در انتخاب پرده وجود دارد، آن هم این است که چه پرده هایی برای روشنایی بیشتر مناسب هستند. و باید چه ویژگی هایی داشته باشند. علاوه بر این شما میتوانید از نکات مهم قبل از خرید آنلاین پرده اطلاع پیدا کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

کنترل نور بیشتر با پرده

پررده زبرا مزیت های زیادی دارد و علاوه بر اینکه موجب جذابیت فضای داخلی خانه می شود از طرفی نور کافی را به محیط داخلی خانه انتقال می دهد. استفاده از این نوع پرده موجب وارد کردن هوای جدید به داخل خانه می شود و در مقابل ورود هوای پاکیزه به داخل محیط خانه نیز هیچ مانعی ندارد. البته یکی از قابلیت های مهم پرده زبرا، کنترل نور و روشنایی بسیار بالایی آن است. از طرفی دارای ضخامت قابل توجهی است که موجب نگهداری از حریم خصوصی نیز می شود.

پرده زبرا یکی از انواع پرده کلاسیک است که طراحی منحصر به فردی دارد و موجب زیبایی محیط داخلی خانه نیز می شود. کنترل نور بیشتر با پرده زبرا برای شما میسر خواهد شد چرا که می توان با استفاده از غلتک های پرده زبرا زیر نوارها مقدار نور خورشید و میزان ورود نور به فضای داخلی منزل را تنظیم کرد.

پرده زبرا

پرده زبرا

نور دلخواه با پرده حریر

پرده های حریر قابلیت متعادل کردن نور شدید و خیره کننده خورشید را دارد. این مدل از پرده ها به دلیل شفافیت بالایی که دارند گزینه خوبی برای کنترل نور وارد شده به محیط داخلی خانه محسوب می شوند زیرا نور شدید و خیره کننده خورشید را متعادل می کنند و بعد به محیط داخلی خانه انتقال می دهند. پرده های زبرا با داشتن قابلیت های فوق العاده در میان مردم به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده است. از ویژگی های پرده زبرا می توان به لطافت و شفافیت، پراکندگی نور، براقیت حریر و مهار نور خورشید اشاره کرد. البته میزان نوردهی پرده های حریر می توان متغیر باشد و علاوه بر این بستگی به رنگ پارچه، ضخامت، جنس آن دارد.

نور دلخواه با پرده حریر

نور دلخواه با پرده حریر

پرده کرکره ای

طراحی به کار رفته در پرده کرکره ای به صورت یک ریل یا غلتک است که به شکل عمودی بالا و پایین حرکت می کند. از طرفی نصب این مدل از پرده نیز اغلب در سقف و بخش بالای پنجره انجام می شود. البته پرده کرکره ای به صورت دستی و برقی در بازار موجود است که البته نوع برقی آن بیشتر مورد تقاضا بوده است.

در مدل دستی پرده کرکره ای، به وسیله یک نخ که به دو سر ریل یا غلتک متصل می شود می توان با آزاد کردن و کشیدن آن کرکره را باز یا بسته کرد. البته در کنار نخ جمع کن نیز اهرمی وجود دارد که می توان میزان سایه را با استفاده از آن تنظیم نمود.

البته در مدل برقی پرده کرکره ای نیز به جای استفاده از نخ از موتور برقی که توسط کلید قطع و وصل یا کنترل از راه دور وجود دارد می توان پرده کرکره ای را باز یا بسته نمود. در مدل فلزی پرده کرکره ای تیغه آلومینیومی وجود دارد که دارای ضخامت های مختلفی هستند.

در رابطه با تیغه های پرده کرکره ای می توان بیان کرد که تیغه هایی که جنس ضعیف تری دارند به طور معمول شکننده تر و آسیب پذیرتر هستند. شستشوی پرده کرکره ای نیز دارای نکاتی است که میتوانید با دانستن آن به راحتی آنها را تمیز کنید.

پرده کرکره ای

پرده کرکره ای

پرده دو مکانیزم

پرده زبرا مدل دو مکانیزم، طراحی زیبا و جالبی دارد که دو لایه پرده در آن به کار رفته است. قرار گرفتن این دو لایه در کنار هم موجب جذابیت بخشیدن به دکوراسیون آشپزخانه می شود. اما علت نام گذاری پرده زبرا به نام دو مکانیزم، وجود دو مکانیزم در پرده برای حرکت بالا و پایین آن است.

البته هر کدام از این پرده های دارای مکانیزم مربوط به خود هستند. البته پرده دو مکانیزم را پرده شب و روز نیز می نامند به این دلیل که می توان مطابق شب و روز پرده را تنظیم کرد. پرده زبرا دو مکانیزم دارای طرح ها و رنگ های متنوع و زیبایی است که موجب جذابیت زیاد دکوراسیون داخلی می شود.

پرده دو مکانیزم

پرده دو مکانیزم

سخن پایانی

پرده یکی از مهمترین عناصر در دکوراسیون داخلی خانه و محل کار است. البته انواع متنوعی از این محصول در رنگ و جنس های متنوع در بازار موجود است که اکثر افراد با توجه به دکوراسیون داخلی خانه آن را انتخاب می کنند. در این بین نیز می توان پرده زبرا را هم به عنوان از پرده های شیک و جذاب در بازار معرفی کرد. برای خرید پرده زبرا در ابتدا می توانید وارد سایت تهران پرده شوید و با دیدن لیست متنوعی از پرده زبرا در طرح و رنگ متنوع هر کدام را که مایل بودید انتخاب، خریداری و سفارش دهید.

سوالات متداول پرده هایی برای روشنایی بیشتر

پرده زبرا در مقابل نور خورشید چقدر مقاومت دارد؟
پرده زبرا در مقابل نور خورشید مقاومت زیادی دارد چون جنس به کار رفته در آن کتان و پلی استر است که در برابر حریق نیز مقاومت بالایی دارد.
آیا پرده زبرا را می توان شستشو داد؟
پرده زبرا نیازی به شستشو ندارد و البته می توان آن را مانند مبلمان چوبی با استفاده از یک دستمال نم دار تمیز کرد. به این نکته دقت داشته باشید که شستشوی زیاد پرده زبرا موجب کاهش زیبایی و ظاهر مرتب آن می شود. بنابراین توصیه می شود در صورت نیاز ماهی یک بار آن را بشویید.
مزیت های پرده زبرا چیست؟
پرده زبرا کنترل نور و روشنایی بسیار بالایی دارد. از طرفی دارای ضخامت بسیار بالایی است که از حریم خصوصی شما به خوبی نگهداری می کند. علاوه بر این نیز نسبت به پرده های معمولی از عایق صدای خوبی نیز برخوردار است.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 19 =